update uit Aussie - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van taravanleeuwen - WaarBenJij.nu update uit Aussie - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van taravanleeuwen - WaarBenJij.nu

update uit Aussie

12 Oktober 2015 | Australië, Noosa Heads

HEt is alweer even geleden dat ik een blog geplaatst heb. Ik ben nu alweer 4,5 week in Australia. Drie weken geleden de traning gehad en dat beviel heel erg! De groep was heel groot dus we werden gesplitst en toen moesten ik en 9 andere meiden naar een paardenfarm vlakbij de farm van Visitoz. We hadden een hele leuke groep en konden het goed met elkaar vinden. De farmer was een echte australische farmer en zo nu en dan kon die goed schreeuwen. Ik heb nog nooit het woord 'fack' zo vaak gehoord in een zin maar dat even terzijde. Veel dingen geleerd maar ik denk dat je het meeste leerd als je echt aan het werk gaat want iedereen doet het toch anders. Ik kreeg een aantal jobs aangeboden maar heb uiteindelijk gekozen voor een job in Normanton waar ik inside/outside work zou gaan doen. Een ander meisje van de training ging daar ook heen dus ik was niet alleen. Ik moest vanaf de farm naar Birsbane, vanaf Brisbane naar Cairns vliegen en vanuit daar de bus pakken om vervolgens 10 uur naar het noorden van Queensland te reizen. Het was een lange trip maar gelukkig ben ik het gewend om zo lang in de auto te zitten. Eenmaal daar aangekomen waren we wel een beetje in shock. Ze eten daar hun eigen dieren dus de eerste dag moesten we al een halve koe in stukken snijden en heb nog nooit zoveel dode dieren in een dag gezien. We zaten echt in de middle of nowhere, en hadden amper wifi dus vandaar nu pas een nieuw blog. De baas en his wife, the kids waren aardig en het was een prima family. Helaas werkte daar een Australische jongen waar ik het niet zo goed mee kon vinden, en waar ik wel mee moest werken. Jolien en ik wisten eigenlijk niet zo goed wat we daar deden, meeste van de tijd waren we aan het wachten in de shed en aan het bezemen omdat we niets te doen hadden. Dan moesten we blocks naar de cattle brengen en het enige wat we deden was gates openen. Kortom het was voor mij niet zo'n succes omdat ik graag meer met kinderen zou willen doen en de nadere worker maakte het totaal niet beter. Dus besloot ik dat ik daar niet nog langer wilde blijven aangezien ik hier ook ben om fun te hebben en niet daar blijf omdat het moet. Afgelopen zaterdag ben ik met de bus weer terug naar Cairns gegaan en daar ben ik ATM. Visitoz wilt me helpen met een nieuwe baan maar het heeft niet zo veel zin om daar op te wachten dus wil ik zelf ook iets zoeken ook al is dat wel lastig. Belangrijk voor mij is om nu Australisch te denken: No worries mate, it will be fine.